Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΔΕΝ θα έχει μόνο η Αθήνα τραμ!! - Ποιες είναι οι επόμενες ελληνικές πόλεις που αναμένεται να αποκτήσουν;;;

ΔΕΝ θα έχει μόνο η Αθήνα τραμ!! - Ποιες είναι οι επόμενες ελληνικές πόλεις που αναμένεται να αποκτήσουν;;;
Δύο μεγαλεπίβολα σχέδια φαίνεται πως μπαίνουν στον σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και τοπικών φορέων και δημοτικών αρχών και αυτά είναι η κατασκευή δικτύου Τραμ σε Πάτρα και Ιωάννινα. Δύο περιπτώσεις έργων οι οποίες έχουν απασχολήσει και στο παρελθόν, ωστόσο, έμειναν στάσιμες για αρκετά χρόνια.
Πριν από μερικές εβδομάδες, πάντως, ο υπουργός Υποδομών, μιλώντας για τα νέα έργα που πρόκειται να προωθηθούν μίλησε για αυτές τις δύο επενδύσεις, ενώ είχε και σχετική συνάντηση με τον δήμαρχο Πατρών, Κώστα Πελετίδη. Αλλωστε ο δήμος Πατρέων έχει ήδη κάνει σχετική μελέτη κόστους οφέλους για την περιοχή.
Μπορεί η Αθήνα να είναι η μόνη πόλη της Ελλάδας που έχει δίκτυο τραμ, ωστόσο, την προηγούμενη δεκαετία ήταν αρκετές πόλεις που είχαν αρχίσει ενέργειες για την ανάπτυξη του μέσου μεταφοράς. Εκτός από την Πάτρα και τα Ιωάννινα προς αυτή την κατεύθυνση είχαν κινηθεί ο Βόλος, η Καβάλα, το Ηράκλειο, η Λάρισα κ.α
Η Πάτρα και τα Ιωάννινα ήταν οι πόλεις εκείνες που έκαναν μελέτες κόστους-οφέλους. Είναι εκείνες οι πρώτες ενδεικτικές μελέτες που σου δείχνουν το κατά πόσο μία επένδυση που απαιτεί περί τα 150-200εκ.ευρώ θα μπορούσε να λειτουργήσει εμπορικά και να «αποσβέσει» την αρχική επένδυση και να αντέξει στο χρόνο. Το κόστος για το τραμ στην Πάτρα είχε μελετηθεί περίπου στα 300 εκατ.ευρώ σε έκθεση πριν μία δεκαετία, αλλά η κρίση δεν άφησε το έργο να γίνει εν τέλει πραγματικότητα. Η μελέτη προέβλεπε την ανάπτυξη γραμμής με εκκίνηση το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο και κατάληξη στο ΑΤΕΙ.
Τώρα, κι ενώ το ζήτημα επιστρέφει στην επικαιρότητα, η ιστοσελίδα ypodomes.gr, παρουσιάζει ένα σύντομο ιστορικό των δύο πόλεων στην προσπάθειά τους να αποκτήσουν το δικό τους μέσο σταθερής τροχιάς.
Τραμ Πάτρας
Η περίπτωση της ανάπτυξης συστήματος Τραμ στην Πάτρα ξεκίνησε από τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας όταν μετά από διαβουλεύσεις ο Δήμος Πατρέων ανέλαβε την μελέτη σκοπιμότητας για λογαριασμό της (τότε) Τραμ ΑΕ προκειμένου να εξεταστούν οι πιθανότητες κατασκευής. Η μελέτη κόστους-οφέλους έδειξε πως το έργο οριακά θα μπορούσε να είναι βιώσιμο.
Η μελέτη προέβλεπε την ανάπτυξη γραμμής με εκκίνηση το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο και κατάληξη στο ΑΤΕΙ. Υπήρξε και πρόβλεψη για μελλοντικές επεκτάσεις, όπως για παράδειγμα στην περιοχή της Ακτής Δυμαίων, μέχρι το ύψος του νέου λιμανιού.
Εγιναν σκέψεις για υλοποίηση του έργου μέσω σύμπραξης με ιδιωτικά κεφάλαια αλλά η παραπαίουσα οικονομία της χώρας δεν άφησε τελικά σοβαρές ελπίδες να προχωρήσει κάτι τέτοιο αν και αρχικά είχε εκδηλωθεί ενδιαφέρον από ιδιωτικές εταιρείες.
Σημειωτέον πως το κόστος είχε πρόχειρα υπολογιστεί πως ξεπερνούσε τα 300.000.000 ευρώ που συμπεριλάμβανε εκτός από την κατασκευή του δικτύου, την προμήθεια δεκάδων συρμών Τραμ και ένα αμαξοστάσιο.
Από το 2009 και μετά το έργο χάθηκε στα συρτάρια και δεν αναφέρθηκε ξανά.
Για την ιστορία να σημειωθεί ότι η Πάτρα ήταν η πρώτη πόλη της Ελλάδας που είχε ηλεκτροκίνητο δίκτυο τραμ στο μακρινό 1902.
Η περίπτωση των Ιωαννίνων
Οι μελέτες ξεκίνησαν στα μέσα της περασμένης δεκαετίας από το Δήμο ενώ στη συνέχεια δράση ανέλαβε η Περιφέρεια. Όπως αναφέρει πηγή της Περιφέρειας Ηπείρου στο Ypodomes.com το 2010 είχε παρουσιαστεί η Β' φάση της μελέτης σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του τραμ με 2 γραμμές.
Οι Πόλοι Μετακινήσεων που λήφθηκαν υπόψη είναι, το κέντρο της πόλης, το ΚΤΕΛ το Δημοτικό Διαμέρισμα Ανατολής, το Αεροδρόμιο, η Πανεπιστημιούπολη, το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο, τα ΤΕΙ και το Νοσοκομείο «Γ. Χατζηκώστα».
Από τότε το «όνειρο» της πρωτεύουσας της Ηπείρου για αστικό μέσο σταθερής τροχιάς χάθηκε μαζί με την κρίση. Το μεγάλο κόστος και ο σχετικά χαμηλός πληθυσμός αποτελούν μεγάλες προκλήσεις για την επίτευξη ενός απαιτητικού έργου που θα πρέπει να ενταχθεί στο αστικό περιβάλλον της πόλης των Ιωαννίνων.
Ποιος θα είναι ο φορέας υλοποίησης;
Ενα από τα βασικά ερωτήματα είναι ποιος θα είναι ο φορέας Υλοποίησης αυτών των έργων. Η Περιφέρεια; Ο Δήμος; Κάποια ειδική επιχείρηση ειδικού σκοπού; Η απάντηση είναι όχι. Όπως και στην περίπτωση του Μετρό Θεσσαλονίκης, φορέας υλοποίησης του έργου θα είναι η Αττικό Μετρό.
Η Αττικό Μετρό αποτελεί την «κληρονόμο» εταιρεία της Τραμ ΑΕ (ως προς το κατασκευαστικό κομμάτι) και είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη δικτύων Τραμ όχι μόνο στην Αθήνα αλλά και στις άλλες πόλεις της χώρας.
Ετσι, το ενδιαφέρον στρέφεται στο Υπουργείο Υποδομών και την Αττικό Μετρό για τα περαιτέρω, αναφορικά με τις ανακοινώσεις που εξαγγέλθηκαν ότι θα γίνουν για την ανάπτυξη δικτύων σε Πάτρα και Ιωάννινα. Άγνωστο παραμένει το πότε θα γίνουν, με ποια χρηματοδότηση, με ποιο χρονικό πλαίσιο και βασιζόμενες σε ποιες μελέτες.

iefimerida.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα ΣΠΑΝΙΑ ΓΥΜΝΑ διάσημων Ελληνίδων που κόβουν την ανάσα(ΗΟΤ ΦΩΤΟ)

Δείτε το θέμα και μην παραλείψετε να το σώσετε για το αρχείο σας! Αποκαλυπτικοί ρόλοι που έκοβαν την ανάσα, καλλίγραμμα κορμιά που τρέλαιναν τους άντρες και μια χρυσή εποχή για τον ελληνικό κινηματογράφο που πολλοί νέοι σκηνοθέτες θα ζήλευαν. Νόρα Βαλσάμη, Ρέα Τουτουντζή, Ταμίλα Κουλίεβα, Πέμυ Ζούνη, Αλίκη Bουγιουκλάκη και πολλές άλλες που δε δίστασαν να τα πετάξουν μπροστά στην κάμερα για την επιτυχία… Όλες αυτές και ακόμα περισσότερες στο μοναδικό πολυσυλλεκτικό αφιέρωμα του Σκύλου.. πηγή

Οι γυμνές φωτογραφίες της Αλίκης Βουγιουκλάκη που λογοκρίθηκαν (pics+vid)

Φωτογραφίες που την τότε εποχή προκάλεσαν θαυμασμό και λογοκρισία. Της Έλενας Τσιακούπη Η εθνική στάρ Αλίκη Βουγιουκλάκη, δεν δίστασε να φωτογραφήθεί γυμνή ή να γδυθεί σε ταινίες της. Kάποιες φωτογραφίες της προκάλεσαν θαυμασμό και άλλες λογοκρίθηκαν με αποτέλεσμα να απαγορευτεί η κυκλοφορία τους την τότε εποχή. Ο τιμητικός τίτλος Εθνική Σταρ της Ελλάδας δόθηκε από την δημοσιογράφο/χρονογράφο της εφημερίδας "Καθημερινή" Ελένη Βλάχου το έτος 1959, έναν τίτλο που διατηρεί ακόμα και σήμερα παρά τον θάνατό της στις 23 Ιουλίου 1996. Η Αλίκη Βουγιουκλάκη έχει χαρακτηριστεί σαν ένα πανευρωπαϊκό αν όχι παγκόσμιο φαινόμενο. Καμιά άλλη ηθοποιός δεν ήταν τόσο αγαπητή και δημοφιλής στο κοινό μιας χώρας, για τόσο μεγάλη χρονική περίοδο, όπως η Αλίκη Βουγιουκλάκη. Για αυτό άλλωστε όταν η Αλίκη πόζαρε στο φωτογραφικό φακό για περιοδικά... αυτά γίνονταν ανάρπαστα και χτυπούσαν κόκκινο στην κυκλοφορία τους. Οι κινηματογραφικές ταινίες στις οποί

Σπάνιο βίντεο με τη Ζέτα Μακρυπούλια γυμνή!

Κοιτάξετε καλά στα πλάνα. Είναι η Ζέτα. Ναι. Είναι η Ζέτα Μακρυπούλια πριν τις πρόσθιες ενισχυτικές, η οποία απολαμβάνει-λέμε τώρα-το σεξ . Κι επειδή οι ειδικοί λένε ότι μόνο σε σκηνές τόσο παθιάρικες μπορεί κανείς να διακρίνει το υποκριτικό ταλέντο ενός ηθοποιού…δείτε και βγάλτε συμπεράσματα μόνοι σας. Για να μη φανώ και πάλι κακός. Το απόσπασμα που θα παρακολουθήσετε είναι απο τη σειρά «Οι δικηγόροι της Αθήνας» και πιο συγκεκριμένα το 2 ο επεισόδιο που φιλοξενήθηκε στο πρόγραμμα του Star στις 18/10/1995. Ναι. Πριν το ευρώ και το Star επένδυε σε Ελληνικές σειρές. Η Ζέτα παίζει τεταρτοπέμπτο ρόλο πίσω από τους αστέρες της εποχής όπως ο τεράστιος Αλέκος Αλεξανδράκης, η Κατερίνα Διδασκάλου, ο Σπύρος Σαραφιάνος,η Λήδα Ματσάγγου,ο Δημήτρης Καραμπέτσης. Όλη η ιδέα του σίριαλ βασίστηκε σε μια ιδέα του Κώστας Φέρρη. Για δείτε τη σκηνή… Και για να μην ψάχνετε βάλτε το βίντεο στο 01:40