Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

«Πράσινο φως» για τη συντήρηση των δύο δίδυμων κούρων της Κορινθίας

Η κατάσχεση των δύο δίδυμων αρχαϊκών Κούρων στα χέρια αρχαιοκαπήλων το 2010 και η υπόδειξη της θέσης εύρεσής τους στην Κλένια Κορινθίας, που οδήγησε στον εντοπισμό όχι μόνο του νεκροταφείου όπου ανήκαν, αλλά και τμημάτων των ίδιων των αγαλμάτων, είναι μερικές μόνο πτυχές της πολύκροτης υπόθεσης.
Οι δίδυμοι Κούροι, οι οποίοι χρονολογούνται στον 6ο αι. π.Χ., βρέθηκαν σε κομμάτια, όπως δυστυχώς επιτάσσει η εγκληματική συνήθεια των αρχαιοκαπήλων, καθώς σπασμένα τα έργα μεταφέρονται και κρύβονται ευκολότερα.
Σε φυσικό ύψος, κάτι παραπάνω από 1,80 και με μικρή διαφορά ύψους, τα δύο αγάλματα σώζονται σήμερα σε 12 συγκολλούμενα τμήματα το πρώτο, που βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση διατήρησης και σε 14 το δεύτερο.
Ο εντοπισμός τους εμπλούτισε τις γνώσεις μας για την αρχαϊκή τέχνη (ανήκουν σε περίοδο και περιοχή από τις οποίες δεν υπάρχουν πολλά παρόμοια δείγματα), ενώ βοήθησε στην ανεύρεση ενός εκτεταμένου νεκροταφείου των 6ου, 5ου και 4ου αι. π.Χ.
Εντός του βρέθηκαν και οι μοναδικοί σε αυτό το νεκροταφείο δίδυμοι σαρκοφάγοι, πάνω από τους οποίους έστεκαν ως επιτάφια σήματα οι δύο κούροι.
Χθες, το θέμα απασχόλησε έντονα το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, όπου εξετάστηκε η μελέτη συντήρησης και στατικής επάρκειας των δύο αγαλμάτων.
Και τα δύο σκέλη της μελέτης πήραν το «πράσινο φως» από τα μέλη του ΚΑΣ με οριακή πλειοψηφία, τουλάχιστον όσον αφορά την πρόταση για τη στατική επάρκεια των μνημείων.
Η συζήτηση αφορούσε, κυρίως, τη μεθοδολογία, όπως η χρήση ενιαίων ράβδων τιτανίου στο εσωτερικό των ποδιών των δύο Κούρων και, κυρίως, οι διατρήσεις που μοιραία θα ανοιχτούν για τη στερέωσή τους στην αντισεισμική βάση, που ως επέμβαση είναι μη αναστρέψιμη.
Ωστόσο, η μελέτη εξασφαλίζει το ζητούμενο, που είναι η σταθερότητα και η ασφάλεια των δύο αγαλμάτων ακόμα και σε περιπτώσεις μεγάλων σεισμών, και παρά το γεγονός ότι ως τεχνική ανήκει στις «παραδοσιακές» - στις σύγχρονες χρησιμοποιούν διαφορετικά υλικά και μεθόδους - είναι, ωστόσο μία σκάλα ανώτερη από αυτές.
Γιατί, όπως ειπώθηκε στο Συμβούλιο, τα περισσότερα αγάλματα στα ελληνικά μουσεία έχουν μεταλλικές σιδερένιες μπάρες στο εσωτερικό τους, υλικό που εύκολα οξειδώνεται, ενώ εδώ χρησιμοποιείται ανοξείδωτο τιτάνιο.
Τέλος, ως προς τη συντήρηση των μνημείων, οι δύο Κούροι θα καθαριστούν από επικαθίσεις και ιζήματα, όπου κριθεί αναγκαίο θα γίνουν περιορισμένης έκτασης στερεώσεις και πιθανότατα να χρησιμοποιηθούν ακτίνες λέιζερ με αργό ρυθμό, ώστε να υπάρξει ομοιόμορφο αποτέλεσμα, όπως προτάθηκε και στη συνεδρίαση.
Η μελέτη τελικά «πέρασε» με τις δύο παρατηρήσεις από τη Διεύθυνση Αναστήλωσης Αρχαίων Μνημείων, που αφορούν τη διενέργεια μελέτης εφαρμογής και τη χρησιμοποίηση εξειδικευμένου συνεργείου που θα περιλαμβάνει όλες τις ειδικότητες, συντηρητές, πολιτικό μηχανικό, ακόμα και γλύπτη από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, για καλύτερο και ασφαλέστερο αποτέλεσμα.
Τα αγάλματα θα εκτεθούν στο Αρχαιολογικό Μουσείο Κορίνθου, στην ανατολική αίθουσα, όπως έχει διαμορφωθεί γι' αυτόν τον σκοπό.
Η συντήρηση και ανάταξή τους χρηματοδοτείται από κονδύλια ΕΣΠΑ, όπως και η μουσειολογική και η μουσειογραφική μελέτη που εκπονήθηκαν για την επανέκθεση του Αρχαιολογικού Μουσείου Κορίνθου, όπου οι δύο Κούροι θα έχουν περίοπτη θέση.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα ΣΠΑΝΙΑ ΓΥΜΝΑ διάσημων Ελληνίδων που κόβουν την ανάσα(ΗΟΤ ΦΩΤΟ)

Δείτε το θέμα και μην παραλείψετε να το σώσετε για το αρχείο σας! Αποκαλυπτικοί ρόλοι που έκοβαν την ανάσα, καλλίγραμμα κορμιά που τρέλαιναν τους άντρες και μια χρυσή εποχή για τον ελληνικό κινηματογράφο που πολλοί νέοι σκηνοθέτες θα ζήλευαν. Νόρα Βαλσάμη, Ρέα Τουτουντζή, Ταμίλα Κουλίεβα, Πέμυ Ζούνη, Αλίκη Bουγιουκλάκη και πολλές άλλες που δε δίστασαν να τα πετάξουν μπροστά στην κάμερα για την επιτυχία… Όλες αυτές και ακόμα περισσότερες στο μοναδικό πολυσυλλεκτικό αφιέρωμα του Σκύλου.. πηγή

Οι γυμνές φωτογραφίες της Αλίκης Βουγιουκλάκη που λογοκρίθηκαν (pics+vid)

Φωτογραφίες που την τότε εποχή προκάλεσαν θαυμασμό και λογοκρισία. Της Έλενας Τσιακούπη Η εθνική στάρ Αλίκη Βουγιουκλάκη, δεν δίστασε να φωτογραφήθεί γυμνή ή να γδυθεί σε ταινίες της. Kάποιες φωτογραφίες της προκάλεσαν θαυμασμό και άλλες λογοκρίθηκαν με αποτέλεσμα να απαγορευτεί η κυκλοφορία τους την τότε εποχή. Ο τιμητικός τίτλος Εθνική Σταρ της Ελλάδας δόθηκε από την δημοσιογράφο/χρονογράφο της εφημερίδας "Καθημερινή" Ελένη Βλάχου το έτος 1959, έναν τίτλο που διατηρεί ακόμα και σήμερα παρά τον θάνατό της στις 23 Ιουλίου 1996. Η Αλίκη Βουγιουκλάκη έχει χαρακτηριστεί σαν ένα πανευρωπαϊκό αν όχι παγκόσμιο φαινόμενο. Καμιά άλλη ηθοποιός δεν ήταν τόσο αγαπητή και δημοφιλής στο κοινό μιας χώρας, για τόσο μεγάλη χρονική περίοδο, όπως η Αλίκη Βουγιουκλάκη. Για αυτό άλλωστε όταν η Αλίκη πόζαρε στο φωτογραφικό φακό για περιοδικά... αυτά γίνονταν ανάρπαστα και χτυπούσαν κόκκινο στην κυκλοφορία τους. Οι κινηματογραφικές ταινίες στις οποί

Σπάνιο βίντεο με τη Ζέτα Μακρυπούλια γυμνή!

Κοιτάξετε καλά στα πλάνα. Είναι η Ζέτα. Ναι. Είναι η Ζέτα Μακρυπούλια πριν τις πρόσθιες ενισχυτικές, η οποία απολαμβάνει-λέμε τώρα-το σεξ . Κι επειδή οι ειδικοί λένε ότι μόνο σε σκηνές τόσο παθιάρικες μπορεί κανείς να διακρίνει το υποκριτικό ταλέντο ενός ηθοποιού…δείτε και βγάλτε συμπεράσματα μόνοι σας. Για να μη φανώ και πάλι κακός. Το απόσπασμα που θα παρακολουθήσετε είναι απο τη σειρά «Οι δικηγόροι της Αθήνας» και πιο συγκεκριμένα το 2 ο επεισόδιο που φιλοξενήθηκε στο πρόγραμμα του Star στις 18/10/1995. Ναι. Πριν το ευρώ και το Star επένδυε σε Ελληνικές σειρές. Η Ζέτα παίζει τεταρτοπέμπτο ρόλο πίσω από τους αστέρες της εποχής όπως ο τεράστιος Αλέκος Αλεξανδράκης, η Κατερίνα Διδασκάλου, ο Σπύρος Σαραφιάνος,η Λήδα Ματσάγγου,ο Δημήτρης Καραμπέτσης. Όλη η ιδέα του σίριαλ βασίστηκε σε μια ιδέα του Κώστας Φέρρη. Για δείτε τη σκηνή… Και για να μην ψάχνετε βάλτε το βίντεο στο 01:40