Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ε.Α.Σ. ΝΕΜΕΑΣ: ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ Ο ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΥΣ

Με αφορμή την εκ νέου παράταση της εφαρμογής του Νόμου 4015/2011, επανερχόμαστε στο φλέγον ζήτημα της συγχώνευσης των συνεταιρισμών και της αδυναμίας εφαρμογής του με την παρούσα μορφή του. Το παρόν δελτίο τύπου είναι μακροσκελές αλλά σκοπό έχει να ενημερώσει κάθε ενδιαφερόμενο για τις πραγματικές αδυναμίες του νόμου για τους συνεταιρισμούς. Οι συνεχείς παρατάσεις δείχνουν ξεκάθαρα πως ως άνω νόμος είναι ένα συνονθύλευμα ασαφειών που φτιάχτηκε με ανεκδιήγητη προχειρότητα, περισσότερο για να παιδέψει παρά για να βοηθήσει τους συνεταιρισμούς. Και παρά τις διαρκείς συνειδητές τοποθετήσεις μας προς τους Βουλευτές και Πολιτευτές του Νομού μας για να παρέμβουν και να διευκολύνουν τους Συνεταιρισμούς και τους παραγωγούς που τους αποτελούν, διαπιστώνουμε πως είμαστε ίσως οι μόνοι που ενδιαφερόμαστε για το συνεταιριστικό κίνημα και την διαρκή εξέλιξη του αγροτικού κόσμου του τόπου μας.
Επειδή έχουμε την τόλμη να βάζουμε τα πράγματα στη θέση τους και την ικανότητα να αναγνωρίζουμε την δράση από την αδράνεια, οφείλουμε να δημοσιοποιήσουμε τις θέσεις των εκπροσώπων μας στη ΠΑΣΕΓΕΣ όσον αφορά τον Ν. 4015/2011, τις οποίες και συνυπογράφουμε.
Ειδικότερα:
  1. Άρθρο 19 παρ 1: Τίθεται το ερώτημα: Στο Μητρώο εγγράφονται μόνοι οι ΕΑΣ οι οποίες έχουν ιδρυθεί και λειτουργούν σύμφωνα με το άρθρο 26, 27 και 28 του ν 2810/2000 ή όλες οι ΕΑΣ; Εάν ισχύσει το πρώτο, τότε δεν υπάρχει ούτε μια ΕΑΣ που να πρέπει να γραφτεί στο Μητρώο.
  2. Ποια διαδικασία θα εφαρμοστεί για τη συγχώνευση – μετατροπή ή την μετατροπή και συγκεκριμένα η παρ. 3 περ. γ) του άνω άρθρου, αναφέρει ότι η μετατροπή της ΕΑΣ σε ΑΣ συντελείται δια της συγχωνεύσεως των μελών της πρωτοβάθμιων αγροτικών συνεταιρισμών ως εξής: «Η Γενική Συνέλευση της ΕΑΣ, που αποφασίζει τη μετατροπή προσδιορίζει τους όρους της και τις μερίδες του νέου ΑΣ». Ακολούθως, στις επόμενες διατάξεις (παρ. 3, υποπ. γγ), ο νόμος ομιλεί για αρνητική οικονομική θέση των ΕΑΣ, αγνοώντας την οικονομική θέση των συγχωνευμένων πρωτοβάθμιων αγροτικών συνεταιρισμών. Όμως έτσι δεν μπορεί να γίνει συγχώνευση. Θεωρούμε ότι είναι αυτονόητο το γιατί ώστε να μην το αναλύσουμε.
  3. Στην παρ. 10, του ίδιου άρθρου, αναφέρεται ότι οι υπεραξίες οι οποίες προκύπτουν κατά την αποτίμηση των παγίων κατά τη διαδικασία της μετατροπής, εφόσον κεφαλαιοποιούνται, δεν φορολογούνται. Βεβαίως η διάταξη δεν αναφέρει, ως όφειλε, την διαδικασία της εκτίμησης των περιουσιακών στοιχείων με τις προϋποθέσεις του άρθρου 9 του κ.ν. 2190/1920, και επί προσθέτως δεν αναφέρει την ανάγκη εκτίμησης των παγίων όλων των συγχωνευμένων πρωτοβάθμιων συνεταιρισμών. Όμως με αυτόν τον τρόπο, καθιστά αυτόματα αδύνατη την εφαρμογή των διατάξεων των αναπτυξιακών νόμων στους οποίους παραπέμπει το άρθρο 21 του ν. 2810/2000 και ειδικά του ν. 1297/72, σύμφωνα με τον οποίο απαιτείται εκτίμηση περιουσιακών στοιχείων, όλων των συγχωνευμένων οργανώσεων και τίθεται το εύλογο ερώτημα μήπως αποκλείει την εφαρμογή του ν. 2166/1993, σύμφωνα με τον οποίο δεν γίνεται εκτίμηση των παγίων κ.λ.π. . Η δυσκολία στην εφαρμογή των αναπτυξιακών νόμων δημιουργεί πλείστα όσα προβλήματα στις κάθε είδους απαλλαγές και διευκολύνσεις.
Η δε παραπομπή του άρθρου 19 σε ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 21 του ν. 2811/2000 και του ν. 2190/1920, έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τις διατάξεις αυτών, αφού και οι δύο τελευταίοι νόμοι, αναφέρονται σε εκούσιες συγχωνεύσεις και όχι σε αναγκαστικές. Παράδειγμα: Τι νόημα μπορεί να έχει η δημοσίευση του σχεδίου σύμβασης συγχώνευσης και της αποφάσεως συγχωνεύσεως μετατροπής, αφού οι πιστωτές δεν μπορούν να εμποδίσουν μια συγχώνευση, που ενδεχομένως τους θίγει, αφού η συγχώνευση είναι υποχρεωτική εκ του νόμου.
Ο νόμος 2810/2000 αναφέρει ότι η υπεραξία, που προκύπτει από την εκτίμηση των παγίων μπαίνει σε ειδικό αποθεματικό. Και τούτο διότι η κεφαλαιοποίηση της υπεραξίας, είναι αντίθετη προς τη συνεταιριστική αρχή της αφιλοκερδούς διανομής. Η περιουσία των συνεταιρισμών είναι περιουσία γενεών. Έτσι δικαιολογείται και η εκ μέρους του κράτους στήριξη των συνεταιρισμών με φορολογικές διευκολύνσεις κ.λ.π. κατ’ επιταγήν του Συντάγματος.
Για τους γνωρίζοντες τις διαδικασίες των συγχωνεύσεων και μετατροπών σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις πλην του ν. 4015/2011, αντιλαμβάνεται ότι οι διαδικασίες αυτές που περιγράφει ο ν. 4015/2011 είναι τουλάχιστον Αίολος.
Και φοβούμεθα ότι οι οργανώσεις, που έχουν εφαρμόσει αποκλειστικά και μόνον αυτές τις διαδικασίες θα αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα, τόσον φορολογικά όσο και σχετικά με τη μεταγραφή των ακινήτων τους, αφού κατά την άποψή μας οι μεταγραφές των ακινήτων απαιτούν τίτλους μεταγραφής. Η μετατροπή του άρθρου 19 δεν αφορά αποκλειστικά και μόνον στην μεταβολή της νομικής μορφής του νομικού προσώπου, όπως ισχύει για τις μετατροπές των εταιρειών του εμπορικού νόμου και των προσωπικών εταιρειών, αλλά προϋποθέτει συγχώνευση όλων των νομικών προσώπων και δημιουργία νέου.
  1. Στην παρ 4 εδαφ α) αναφέρεται ότι η κινητή και ακίνητη περιουσία των ΕΑΣ που μετατρέπονται, συνιστούν οικονομικό σύνολο κατά την έννοια του άρθρου 483 ΚΠολΔ και αποκλείεται αυτούσια διανομή. Η διάταξη είναι ακατανόητη και δεν μπορούμε να κατανοήσουμε σε τι εξυπηρετεί. Απεναντίας, θεωρούμε ότι δημιουργεί πλείστα όσα προβλήματα στη διαδικασία συγχωνεύσεως.
  2. Στο δεύτερο εδάφιο της ίδιας ως άνω παραγράφου, αναρωτιόμαστε τι μπορεί να σημαίνει η διαδικασία της υποχρεωτικής λογοδοσίας για την επιστροφή της συνεταιριστικής μερίδας.
Σύμφωνα με τα καταστατικά των συνεταιρισμών, αλλά και την αρχή της αφιλοκερδούς διανομής, που ισχύσει για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς, το μέλος που αποχωρέι λαμβάνει την ονομαστική αξία της μερίδας του, προσαυξημένη ή όχι, ανάλογα με τα αποτελέσματα της τελευταίας χρήσης. Το ύψος της μερίδας, αναφέρεται στο καταστατικό. Μπορεί κανείς να αντιληφθεί σε τι περιπέτεια μπορεί να θέσει ο νόμος αυτός τους Συνεταιρισμούς; Πώς συμβιβάζονται όλα αυτά, που αναφέρει ο νόμος με τις λοιπές διατάξεις, περί συγχωνεύσεων, στις οποίες ο ίδιος παραπέμπει, είναι απορίας άξιον.
  1. Σφάλμα του νόμου είναι και ο προσδιορισμός του έτους (2011) του ισολογισμού για τη συγχώνευση.
  2. Βεβαίως είναι αυτονόητο ότι σε καμία περίπτωση ΚΑΣΟ ή ΚΕΣΕ είναι αδύνατον να μετατραπεί σε «πρωτοβάθμιο» αγροτικό συνεταιρισμό και μάλιστα κλαδικό για τους παραγωγούς του αντίστοιχου προϊόντος. Δεν χρειάζεται αυτό να αναλυθεί, διότι θεωρούμε ότι είναι αυτονόητο.
  3. Με τις προαναφερόμενες διαδικασίες είναι αδύνατον να πραγματοποιηθούν συγχωνεύσεις και μετατροπές. Η παραπομπή στις διατάξεις των άρθρων 21 του ν. 2810/2000 και 2190/1920 θα μπορούσε να δώσε κάποια δυνατότητα υλοποίησης των διατάξεων του νόμου. Όμως, δημιουργείται το πρόβλημα των υφιστάμενων αντιφατικών διατάξεων, οι οποίες είναι εξαιρετικά σημαντικές για τη συγχώνευση – μετατροπή ενός Συνεταιρισμού.
  4. Επίσης αδυνατούμε να δώσουμε απάντηση σε ερώτημα των μελών μας, πως θα μετατραπεί μια Ένωση δια της συγχωνεύσεως των πρωτοβάθμιων συνεταιρισμών μελών της, όταν μέλη της είναι και δασικοί και αμιγώς αγροτικοί συνεταιρισμοί. Άποψή μας είναι ότι το θέμα πρέπει να λυθεί νομοθετικά. Κατόπιν των ανωτέρω, προκύπτει αβίαστα η πραγματική δυσκολία, η οποία υφίσταται για την υλοποίηση των διατάξεων του νόμου αυτού. Η ΠΑΣΕΓΕΣ, έχει βρεθεί σε πραγματικά δύσκολη θέση, στο να χορηγήσει σαφείς οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων ενός νόμου, ο οποίος κατά την άποψή μας ρυθμίζει κεφαλαιώδους σημασίας επιχειρηματικά θέματα με άγνοια του θεσμού.
Τέλος κρίνεται αναγκαίο α μελετηθεί το κατατεθέν σχέδιο νόμου για τον Ευρωπαϊκό Συνεταιρισμό του Καν. ΕΕ 1435/2003, για να καταστεί ότι οι διαδικασίες συγχώνευσης και μετατροπής του Κανονισμού βρίσκονται σε απόλυτη συνάφεια με τις προτάσεις μας, όπως έχουν διατυπωθεί κατά καιρούς και βρίσκονται σε ευθεία αντίθεση με τις διατάξεις του άρθρου 19. Και ευλόγως τίθεται το ερώτημα πώς θα συμβιβαστούν στην πράξη αυτές τις αντιθέσεις και πώς θα συσταθεί ευρωπαϊκή ένωση συνεταιρισμών, αφού το εθνικό δίκαιο αντίθετα προς τις συνεταιριστικές αρχές, απαγορεύει την ίδρυση ενώσεων.
Είναι ξεκάθαρο πως οι παραπάνω θέσεις της ΠΑΣΕΓΕΣ, οι οποίες μας βρίσκουν απόλυτα σύμφωνους, είναι άρτια τεκμηριωμένες από νομικής πλευράς. Καλούμε λοιπόν τους Βουλευτές, τους Πολιτευτές και λοιπούς εκπροσώπους του Νομού μας να μας απαντήσουν αν θέλουν να υπάρχει συνεταιριστικό κίνημα καθώς και για το σε ποιες ενέργειες είναι διατεθειμένοι να προβούν ώστε να αποδείξουν έμπρακτα ότι είναι κοντά στον αγροτικό κόσμο.
ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ ΝΕΜΕΑΣ
 
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
 
ΓΕΩΡΓΟΥΣΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα ΣΠΑΝΙΑ ΓΥΜΝΑ διάσημων Ελληνίδων που κόβουν την ανάσα(ΗΟΤ ΦΩΤΟ)

Δείτε το θέμα και μην παραλείψετε να το σώσετε για το αρχείο σας! Αποκαλυπτικοί ρόλοι που έκοβαν την ανάσα, καλλίγραμμα κορμιά που τρέλαιναν τους άντρες και μια χρυσή εποχή για τον ελληνικό κινηματογράφο που πολλοί νέοι σκηνοθέτες θα ζήλευαν. Νόρα Βαλσάμη, Ρέα Τουτουντζή, Ταμίλα Κουλίεβα, Πέμυ Ζούνη, Αλίκη Bουγιουκλάκη και πολλές άλλες που δε δίστασαν να τα πετάξουν μπροστά στην κάμερα για την επιτυχία… Όλες αυτές και ακόμα περισσότερες στο μοναδικό πολυσυλλεκτικό αφιέρωμα του Σκύλου.. πηγή

Οι γυμνές φωτογραφίες της Αλίκης Βουγιουκλάκη που λογοκρίθηκαν (pics+vid)

Φωτογραφίες που την τότε εποχή προκάλεσαν θαυμασμό και λογοκρισία. Της Έλενας Τσιακούπη Η εθνική στάρ Αλίκη Βουγιουκλάκη, δεν δίστασε να φωτογραφήθεί γυμνή ή να γδυθεί σε ταινίες της. Kάποιες φωτογραφίες της προκάλεσαν θαυμασμό και άλλες λογοκρίθηκαν με αποτέλεσμα να απαγορευτεί η κυκλοφορία τους την τότε εποχή. Ο τιμητικός τίτλος Εθνική Σταρ της Ελλάδας δόθηκε από την δημοσιογράφο/χρονογράφο της εφημερίδας "Καθημερινή" Ελένη Βλάχου το έτος 1959, έναν τίτλο που διατηρεί ακόμα και σήμερα παρά τον θάνατό της στις 23 Ιουλίου 1996. Η Αλίκη Βουγιουκλάκη έχει χαρακτηριστεί σαν ένα πανευρωπαϊκό αν όχι παγκόσμιο φαινόμενο. Καμιά άλλη ηθοποιός δεν ήταν τόσο αγαπητή και δημοφιλής στο κοινό μιας χώρας, για τόσο μεγάλη χρονική περίοδο, όπως η Αλίκη Βουγιουκλάκη. Για αυτό άλλωστε όταν η Αλίκη πόζαρε στο φωτογραφικό φακό για περιοδικά... αυτά γίνονταν ανάρπαστα και χτυπούσαν κόκκινο στην κυκλοφορία τους. Οι κινηματογραφικές ταινίες στις οποί

Σπάνιο βίντεο με τη Ζέτα Μακρυπούλια γυμνή!

Κοιτάξετε καλά στα πλάνα. Είναι η Ζέτα. Ναι. Είναι η Ζέτα Μακρυπούλια πριν τις πρόσθιες ενισχυτικές, η οποία απολαμβάνει-λέμε τώρα-το σεξ . Κι επειδή οι ειδικοί λένε ότι μόνο σε σκηνές τόσο παθιάρικες μπορεί κανείς να διακρίνει το υποκριτικό ταλέντο ενός ηθοποιού…δείτε και βγάλτε συμπεράσματα μόνοι σας. Για να μη φανώ και πάλι κακός. Το απόσπασμα που θα παρακολουθήσετε είναι απο τη σειρά «Οι δικηγόροι της Αθήνας» και πιο συγκεκριμένα το 2 ο επεισόδιο που φιλοξενήθηκε στο πρόγραμμα του Star στις 18/10/1995. Ναι. Πριν το ευρώ και το Star επένδυε σε Ελληνικές σειρές. Η Ζέτα παίζει τεταρτοπέμπτο ρόλο πίσω από τους αστέρες της εποχής όπως ο τεράστιος Αλέκος Αλεξανδράκης, η Κατερίνα Διδασκάλου, ο Σπύρος Σαραφιάνος,η Λήδα Ματσάγγου,ο Δημήτρης Καραμπέτσης. Όλη η ιδέα του σίριαλ βασίστηκε σε μια ιδέα του Κώστας Φέρρη. Για δείτε τη σκηνή… Και για να μην ψάχνετε βάλτε το βίντεο στο 01:40