Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τα 40 χρόνια των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της BMW

Τα 40 χρόνια των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της BMW
Η άγνωστη ηλεκτροκίνητη περιπέτεια της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας

Με την BMW να είναι έτοιμη να λανσάρει στην αγορά την i3, το πρώτο ηλεκτροκίνητο όχημα κάτω από την ομπρέλα «i», ας θυμηθούμε την ιστορία της φίρμας στον ηλεκτροκινητήρα.

Η BMW είναι ένας κατασκευαστής που δεν θα τον συνδέαμε άμεσα με την ηλεκτροκίνηση. Κι ενώ η φίρμα δεν ενδιαφέρεται προφανώς να πουλάει ηλεκτρικά οχήματα, δεν νιώθει ωστόσο την ίδια απροθυμία στο να τα κατασκευάζει.

Στην πραγματικότητα, το κάνει ήδη εδώ και 40 χρόνια! Γεγονός που οι περισσότεροι από μας αγνοούμε...

Κι αυτό γιατί η BMW δεν τόνιζε ποτέ τους ηλεκτροκίνητους πειραματισμούς της, τους άφηνε στο περιθώριο των βενζινοκίνητων μοντέλων της. Ούτε βέβαια και τους έριχνε στην αγορά, τους κρατούσε για ερευνητικούς σκοπούς.

Με το ολοκαίνουριο i3 ωστόσο να είναι έτοιμο για την αγορά (θα κυκλοφορήσει κάποια στιγμή μέσα στο 2013), η γερμανική φίρμα θέλησε να μας υπενθυμίσει το γεγονός ότι κατασκευάζει πλήρως λειτουργικά EV εδώ και χρόνια. Σαράντα χρόνια, για την ακρίβεια.

Ας δούμε λοιπόν τη μακρά ιστορία της BMW στην ηλεκτροκίνητη περιπέτεια...

BMW 1602 Electric (1972)



Ο ηλεκτρικός διάδοχος της περίφημης BMW 2002 (με το «16» να αναφέρεται στον μικρότερο κινητήρα της) παρουσιάστηκε ως τεχνολογική καινοτομία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Μονάχου το 1972. Με μοτέρ DC 32 kW (και 42 αλόγων) στη θέση του τετρακύλινδρου 1,6 λίτρων κινητήρα της βενζινοκίνητης εκδοχής, δεν προοριζόταν βέβαια να είναι γρήγορη. Το τεράστιο βάρος της μπαταρίας της, «αγκάθι» σε κάθε ηλεκτρικό περασμένων δεκαετιών, την έκανε να χρειάζεται 8 ολόκληρα δευτερόλεπτα για να φτάσει από στάση τα 50 χλμ/ώρα, ενώ με αυτονομία 32 χιλιομέτρων δεν είχε καμιά τύχη στην αγορά...

BMW LS Electric (1975)



Χρησιμοποιώντας το πολύτιμο μάθημα από την αποτυχία της 1602, η BMW φιλοδώρησε το καινούριο ηλεκτρικό της με DC μοτέρ από την Bosch και 10 μπαταρίες Varta. Τα κακά νέα; Χρειαζόταν 14 ώρες για να φορτίσει πλήρως, ενώ το εξωφρενικό βάρος των μπαταριών την έκαναν ακόμα πιο αργή και από την 1602! Το κερασάκι στην τούρτα; Σε συνθήκες πόλης, η αυτονομία της περιοριζόταν στα 30 χιλιόμετρα...

BMW 325iX (1987)


Ένας από τους πρώτους εμπροσθοκίνητους πειραματισμούς της BMW έμελλε να είναι και ηλεκτρικός. Ήταν περί τα τέλη του '80 όταν οι μηχανικοί της πήραν 8 τετρακίνητα 325iX κουπέ και τα μετέτρεψαν σε εμπροσθοκίνητα, κάνοντας ταυτόχρονα το βήμα να τα τροποποιήσουν από βενζινοκίνητα σε ηλεκτρικά. Οι μπαταρίες της Asea Brown Boveri απέδιδαν καλύτερα από τις προκατόχους τους, την ίδια ώρα που το μέγεθός τους ήταν καθοριστικά μικρότερο και το βάρος σαφώς ελαφρύτερο. Ο μικρός στόλος των ηλεκτρικών 325 διέθετε αυτονομία 150 χιλιομέτρων με μία φόρτιση, γεγονός που έκανε τον ηλεκτρικό πειραματισμό της BMW απόλυτα επιτυχημένο...

BMW E1 (1991)



Αν υπάρχει ένα ηλεκτρικό της BMW που μπορεί να ιδωθεί ως προκάτοχος της i3, είναι αναμφίβολα το E1! Σχεδιασμένο από την αρχή ως ηλεκτρικό, το E1 προοριζόταν για τις ανάγκες της αστικής μετακίνησης: ήταν αποδοτικό, συμπαγές, διέθετε επαρκή χώρο για 4 άτομα και τις αποσκευές τους, αλλά και αυτονομία 160 χιλιομέτρων σε συνθήκες πόλης. Χάρη στο σασί του από αλουμίνιο, τα πλαστικά του από ανακυκλωμένο πλαστικό και τις επόμενης γενιάς μπαταρίες του, το βάρος του E1 ήταν αρκετά μικρότερο από τα ανταγωνιστικά ηλεκτρικά της αγοράς. Το πλήρως λειτουργικό E1 δεν κυκλοφόρησε ωστόσο ποτέ στην αγορά και μόνο η BMW ξέρει το γιατί...

BMW 325 Electric (1992-1997)



Η BMW πειραματιζόταν ευρέως με τη δημοφιλή Σειρά 3 της και μια πληθώρα από καινοτόμα οχήματα γεννήθηκαν εξαιτίας της πρακτικής αυτής. Σε όλη σχεδόν τη δεκαετία του '90 οι μηχανικοί της κατασκεύασαν 25 πειραματικά πρωτότυπα Σειράς 3 για να τεστάρουν μια ποικιλία από ηλεκτρικούς νεωτερισμούς, κυρίως αναφορικά με τις μπαταρίες τους και τα ηλεκτρικά μοτέρ. Πολλά μάλιστα από τα ηλεκτροκίνητα αυτά 325άρια χρησιμοποιήθηκαν από την BMW και κυβερνητικούς αξιωματούχους της Γερμανίας, ενώ οι εκτεταμένοι πειραματισμοί θα οδηγούσαν στο πρώτο διαθέσιμο ηλεκτροκίνητο της BMW.

Mini E (2008)



Το Mini E σηματοδότησε το πρώτο ηλεκτροκίνητο που έριξε ποτέ η BMW στην αγορά. Περισσότερα από 600 κομμάτια κυκλοφόρησαν στους δρόμους, αποδεικνύοντας ότι η BMW μπορούσε πράγματι να κατασκευάσει EV! Με την μπαταρία λιθίου των 35 kWh και το ηλεκτρικό μοτέρ που απέδιδε 200 άλογα(!), το Mini E ήταν επιτυχημένο μοντέλο. Οι νεωτερισμοί της BMW στην ηλεκτρική τεχνολογία του Mini E ήταν που θα οδηγούσαν στο πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με το σήμα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας...

BMW Active E (2010)



Το Mini E θα γεννούσε την Active E, την ηλεκτρική εκδοχή της Σειράς 1. Ως EV ήταν μια χαρά, δεν διέθετε ωστόσο την οδηγική απόλαυση και τη γοητεία της μικρότερης BMW, κι αυτό λόγω του μεγαλύτερου βάρους της από το βενζινοκίνητο αντίστοιχο. Κι όμως, με τα 125 kW που απέδιδαν 167 ίππους, την κίνηση στους πίσω τροχούς, την τέλεια κατανομή βάρους 50/50, τις ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ/ώρα σε 9 δευτερόλεπτα) και τη σχετικά μεγάλη αυτονομία της, η Active E θα άφηνε καλή παρακαταθήκη για την πολυαναμενόμενη i3...
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα ΣΠΑΝΙΑ ΓΥΜΝΑ διάσημων Ελληνίδων που κόβουν την ανάσα(ΗΟΤ ΦΩΤΟ)

Δείτε το θέμα και μην παραλείψετε να το σώσετε για το αρχείο σας! Αποκαλυπτικοί ρόλοι που έκοβαν την ανάσα, καλλίγραμμα κορμιά που τρέλαιναν τους άντρες και μια χρυσή εποχή για τον ελληνικό κινηματογράφο που πολλοί νέοι σκηνοθέτες θα ζήλευαν. Νόρα Βαλσάμη, Ρέα Τουτουντζή, Ταμίλα Κουλίεβα, Πέμυ Ζούνη, Αλίκη Bουγιουκλάκη και πολλές άλλες που δε δίστασαν να τα πετάξουν μπροστά στην κάμερα για την επιτυχία… Όλες αυτές και ακόμα περισσότερες στο μοναδικό πολυσυλλεκτικό αφιέρωμα του Σκύλου.. πηγή

Σπάνιο βίντεο με τη Ζέτα Μακρυπούλια γυμνή!

Κοιτάξετε καλά στα πλάνα. Είναι η Ζέτα. Ναι. Είναι η Ζέτα Μακρυπούλια πριν τις πρόσθιες ενισχυτικές, η οποία απολαμβάνει-λέμε τώρα-το σεξ . Κι επειδή οι ειδικοί λένε ότι μόνο σε σκηνές τόσο παθιάρικες μπορεί κανείς να διακρίνει το υποκριτικό ταλέντο ενός ηθοποιού…δείτε και βγάλτε συμπεράσματα μόνοι σας. Για να μη φανώ και πάλι κακός. Το απόσπασμα που θα παρακολουθήσετε είναι απο τη σειρά «Οι δικηγόροι της Αθήνας» και πιο συγκεκριμένα το 2 ο επεισόδιο που φιλοξενήθηκε στο πρόγραμμα του Star στις 18/10/1995. Ναι. Πριν το ευρώ και το Star επένδυε σε Ελληνικές σειρές. Η Ζέτα παίζει τεταρτοπέμπτο ρόλο πίσω από τους αστέρες της εποχής όπως ο τεράστιος Αλέκος Αλεξανδράκης, η Κατερίνα Διδασκάλου, ο Σπύρος Σαραφιάνος,η Λήδα Ματσάγγου,ο Δημήτρης Καραμπέτσης. Όλη η ιδέα του σίριαλ βασίστηκε σε μια ιδέα του Κώστας Φέρρη. Για δείτε τη σκηνή… Και για να μην ψάχνετε βάλτε το βίντεο στο 01:40

Οι γυμνές φωτογραφίες της Αλίκης Βουγιουκλάκη που λογοκρίθηκαν (pics+vid)

Φωτογραφίες που την τότε εποχή προκάλεσαν θαυμασμό και λογοκρισία. Της Έλενας Τσιακούπη Η εθνική στάρ Αλίκη Βουγιουκλάκη, δεν δίστασε να φωτογραφήθεί γυμνή ή να γδυθεί σε ταινίες της. Kάποιες φωτογραφίες της προκάλεσαν θαυμασμό και άλλες λογοκρίθηκαν με αποτέλεσμα να απαγορευτεί η κυκλοφορία τους την τότε εποχή. Ο τιμητικός τίτλος Εθνική Σταρ της Ελλάδας δόθηκε από την δημοσιογράφο/χρονογράφο της εφημερίδας "Καθημερινή" Ελένη Βλάχου το έτος 1959, έναν τίτλο που διατηρεί ακόμα και σήμερα παρά τον θάνατό της στις 23 Ιουλίου 1996. Η Αλίκη Βουγιουκλάκη έχει χαρακτηριστεί σαν ένα πανευρωπαϊκό αν όχι παγκόσμιο φαινόμενο. Καμιά άλλη ηθοποιός δεν ήταν τόσο αγαπητή και δημοφιλής στο κοινό μιας χώρας, για τόσο μεγάλη χρονική περίοδο, όπως η Αλίκη Βουγιουκλάκη. Για αυτό άλλωστε όταν η Αλίκη πόζαρε στο φωτογραφικό φακό για περιοδικά... αυτά γίνονταν ανάρπαστα και χτυπούσαν κόκκινο στην κυκλοφορία τους. Οι κινηματογραφικές ταινίες στις οποί